Länkar

Här hittar du länkar till massa bra hemsidor!

Klicka på bilderna eller länktexten för att besöka respektive hemsida.

Har du något tips på en hemsida som borde vara länkad här? Kontakta oss gärna!


Facebookgrupp: Bible Journaling på svenska

På Facebook finns en härlig grupp svenska Bible Journalers som inspirerar och uppmuntrar varandra. Håller du på med bible journaling, eller är du sugen på att pröva? Då är detta gruppen för dig!

Bible Journaling på svenska


Jesus till barnen

Ett ekumeniskt söndagskolenätverk som är ett samarbete mellan flera frikyrkliga samfund och organisationer.  Fokus ligger på att hjälpa ledare och föräldrar att förmedla Jesus till nästa generation. En bred och välarbetad hemsida som är väl värd ett besök!

Tillsammans arrangerar de regionala ledardagar och vartannat år arrangeras en större barnledarkonferens, nästa går av stapeln 15-17 mars 2019 i Uppsala.

jesustillbarnen.se


Bibelstreger Danmark

Danmarks motsvarighet till Kreativ Tro.

Bibelstreger är det danska ordet för Bible Journaling, och den nystartade hemsidan innehåller både bibelstudier, tekniker, inspiration och mycket mer.

Bibelstreger finns även på sociala medier som Instagram och Facebook.

 bibelstreger.dk


Illustrated Faith Print&Pray

Illustrated Faith är ett amerikanskt företag som bara gör material för Bible Journaling. Tyvärr är utbudet av deras fysiska produkter väldigt begränsat här i Sverige. Visst kan man beställa direkt från USA, men det kan bli en dyr historia med tull, moms mm.

Illustrated Faith har, utöver sina fysiska produkter, även en shop med bara nedladdningsbart material. Print & Pray Shop. Här kan du köpa nedladdningsbara pdf:er och tillgång till videobaserade kurser. PDF:erna är lätta att skriva ut på tex stickerpapper och vips så har du klistermärken att använda i din Bible Journaling.

Illustrated Faith Print & Pray Shop


Vår Pinterestsida

Pinterest är en guldgruva för all kreativ inspiration!
Här har vi samlat en mängd anslagstavlor med bilder på pyssel och länkar till nedladdningsbart material.

Pinterest är en sökmotor, lik Google sök, men är baserad på bildlänkar istället för textlänkar. Varje bild är en länk till den sidan som bilden ursprungligen var uppladdad på. Ibland får man all information/inspiration man behöver på Pinterestbilden. Ibland får man klicka sig vidare på bildlänken för att hitta beskrivningar, fler bilder eller nedladdningslänkar på ursprungssidan.

Du behöver inte ha ett eget Pinterestkonto för att använda hemsidan, utan bara om du vill skapa dina egna anslagstavlor med dina favoritidéer.

Kreativ Tros Anslagssida

Du hittar även miniatyrer av flera av våra anslagstavlor med tema kyrkpyssel på sidan Pyssel i kyrkan här på kreativtro.se


Himlen TV 7 Play

Himlen TV 7 är, som namnet antyder, en kristen tv-kanal. De har en mängd olika program på sin playsida, bland annat barnprogram med svenskt tal.

himlentv7.se


Barn i alla länder

BIAL (Barn I Alla Länder) ger på sin aktivitetssida tips på olika typer av aktiviteter som ni kan genomföra i barngruppen eller vid andra tillfällen med BIAL som tema. Aktiviteterna syftar till att öka kunskapen om BIAL-projekt, inspirera till mission i ord och handling här och i andra länder, och för att på ett kreativt sätt informera om Barnkonventionen.

 

BIALs aktivitetssida


King’s Kids

King’s Kids Sverige är en del av den internationella rörelsen Ungdom Med Uppgift (UMU).

På sin hemsida har de resurser av lite olika slag. Bland annat en sida med tips på lekar och en sida med tips på kreativ bön.


Youngsters

Youngsters (Tidigare Barn-Oas) är en del av Oas-rörelsen.

Deras fokus ligger mycket på musik och de både turnerar och har släppt skivor som tex finns på Spotify. De har även en Youtubekanal med både musik, vlogg, bibelberättelser, pyssel mm. Se deras introfilm till höger.

Youngsters hemsida

Youngsters Youtubekanal


Scouternas aktivitetsbank

Scouterna har en innehållsrik sida med massor av bra tips och idéer på både pyssel, lekar, teater, recept mm! Väldigt välstrukturerad sida som verkligen är värd ett besök!

I resursbanken kan du filtrera resultatet på både ålder, tidsåtgång, gruppstorlek mm.

Aktivitetsbanken innehåller över 600 (!) aktiviteter! MISSA INTE

Scouternas aktivitetsbank


Seriebibeln

Seriebibeln – kristen hemsida för barn med pyssel, spel, recept, kristen film och kristna video, målarbilder, serier från bibeln, kristna barnprogram och kristen tv.

En hemsida för barn och andra som har barnasinnet kvar. Seriebibeln handlar om Gud och Jesus och människor som möter honom. Bibel för barn finns i både serier och film och det är förstås Jesus det handlar om.

Seriebibelns hemsida


Droppen

Droppen är en Evangelisk Luthersk barntidning, men på hemsidan finns mycket mer än reklam om själva tidningen. Här hittar du både pyssel, aktivitetsblad att skriva ut och berättelser till andakter.

Droppens hemsida


Kristna bloggar

Kristna bloggar samlar länkar till alla kristna bloggare som registrerar sig. Här finns en mängd bloggar från olika samfund och grenar av kristenheten, uppdelat på kategorier där bloggaren själv får definiera sin blogg.

Kristna Bloggar